جزئیات مختصر کار با

چند ابزار رایگان و کاربردی گوگل برای بازاریابان محتوا

بیشتر افراد، گوگل را چیزی بیشتر از یک موتور جستجو نمی دانند. زمانی که صحبت از بازاریابی محتوا به میان می آید، ابزارها و استراتژی هایی که به کار می گیرید می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی نتیجه نهایی داشته باشد.

شما نیز می توانید برای سازماندهی و بهبود روند بازاریابی محتوای خود از این ابزارهای رایگان و کاربردی گوگل استفاده کنید. اگر از هیچ کدام از این ابزارها استفاده نمی کنید، پیشنهاد می کنم کار خود را با سرویس Gmail یا Google Trends آغاز کنید. سعی کنید نیازهای خود را بشناسید و بر اساس آنها تصمیم گیری کنید.

در ادامه چند ابزار رایگان گوگل را معرفی می کنیم که هر بازاریاب محتوایی باید از آن ها استفاده کند.

گوگل ادوردز : Keyword Planner

آیا به دنبال ابزاری هستید که به شما کمک کند بهترین کلمات کلیدی را برای کسب و کار خود پیدا کنید ؟

ابزار Keyword Planner گوگل یکی از بهترین ابزارهای موجود برای یافتن کلمات کلیدی است. این ابزار رایگان گوگل قابلیت های فراوانی دارد و مانند تمام ابزارهای گوگل استفاده از آن بسیار راحت است.

سعی کنید تا جای ممکن این ابزار رایگان گوگل را تجربه کنید و از قابلیت های آن نهایت استفاده را ببرید.

هر چقدر بیشتر از ابزار Keyword Planner استفاده کنید، با نحوه عملکرد آن بیشتر آشنا خواهید شد.

مطمئناً بعد از اینکه تمامی گزینه های موجود را بررسی کردید، ایده های جدیدتر و بهتری برای تولید و بازاریابی محتوا به ذهن تان خطور خواهد کرد.

گوگل آنالیز (Google Analytics)

چه هدفی برای استراتژی بازاریابی محتوای خود در نظر گرفته اید؟

اگر در حال حاضر اهدافی برای کسب و کار آنلاین خود تنظیم نکرده اید باید با نحوه عملکرد گوگل آنالیز به درستی آشنا شوید.

نکات و ترفندهایی در گوگل آنالیز وجود دارند که به عنوان یک بازاریاب محتوا باید با آنها آشنا باشید. برای شروع، می توانید از این ابزار رایگان گوگل برای گرفتن اسنپ شات فوری از عملکرد وب سایت تان در یک دوره زمانی خاص استفاده کنید.

همین قابلیت به شما کمک می کند تا نگاه دقیق تری درباره رسیدن یا نرسیدن به اهداف خود داشته باشید. از این به بعد، با استفاده از دیگر قابلیت های گوگل آنالیز می توانید داده ها را به شکل عمیق تری بررسی کنید.

هر چه بیشتر بر روی بخش های مختلف گوگل آنالیز کلیک می کنید، متوجه خواهید شد که داده ها به صورت جزئی تر بررسی می شوند.

گوگل وب مستر تولز (Google Search Console)

این ابزار رایگان گوگل از جهات بسیاری شبیه به ابزار گوگل آنالیتیک است. مطمئن باشید زمانی که صرف یادگیری و کار کردن با این ابزار می کنید، به هیچ وجه به هدر نمی رود.

موارد زیادی وجود دارد که باید در مورد کنسول جستجوی گوگل (یا همان گوگل وبمستر تولز) بدانید. شما می توانید ساعت ها به کاوش داده ها بپردازید. علاوه بر بررسی سلامت کلی وب سایت، کارهای متعدد بسیاری نیز وجود دارند که با استفاده از این ابزار می توان انجام داد.

بازاریابان محتوا باید با همه مواردی که در کنسول جستجوی گوگل وجود دارد آشنا باشند. حتی اگر از این ابزار تنها برای بررسی چند عامل محدود در وب سایت خود استفاده می کنید، باز هم می توانید امیدوار باشید که همان چند عامل تاثیر بسیار خوبی بر روی نتایج سئوی وب سایت تان خواهند داشت.

گوگل ترند (Google Trends)

زمانی که صحبت از محتوای رقابتی به میان می آید، استفاده از Keyword Planner به تنهایی کافی نیست.

به همین خاطر بیشتر افراد تلاش می کنند برای به دست آوردن ایده های جدید از Google Trends استفاده کنند. با کمک این ابزار رایگان گوگل می توانید هر موضوعی که گرایش زیادی دارد یا به اصطلاح تِرِند شده است را پیدا کنید. همچنین قادر هستید با بررسی بخش Stories Trending Now، اخبار و موضوعات داغی که با تجارت تان هماهنگی دارند را پیدا کنید و رویکرد جدیدی در رابطه با تولید محتوایتان اتخاذ کنید.

برای استفاده از این ابزار رایگان گوگل به زمان یا تجربه زیاد احتیاج ندارید. تنها کافیست در نوار جستجوی موجود در بالای صفحه، موضوع یا کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید و منتظر نتایج گوگل بمانید.

گوگل شیت (Google Sheets)

بازاریابان محتوا به سیستمی نیاز دارند تا بتوانند داده های خود را ثبت و پیگیری کنند. علاوه بر این، ممکن است بازاریاب نیاز داشته باشد اطلاعات و داده ها را با سایر افراد تیم به اشتراک بگذارد. Google Sheets یکی از ساده ترین و موثرترین ابزارها برای ثبت اطلاعات، پیگیری تغییرات و مشارکت با دیگران است.

گوگل شیت یکی از بهترین ابزارها برای سازماندهی و نظم بخشی کارها است. اگر عادت دارید برنامه خود را به صورت مرتب بروزرسانی کنید، این ابزار رایگان گوگل می تواند تاثیرات بسیار خوبی بر روی استراتژی بازاریابی محتوایتان داشته باشد.

نکته حرفه ای: شما می توانید از Google Sheets برای ایجاد فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید، استفاده کنید. ایجاد فهرست از کارها، یکی از مواردی است که بازاریابان محتوا همیشه به دنبال آن هستند. حتی با ایجاد یک فهرست ساده نیز می توانید نگاه بهتری به وظایف و کارهای خود داشته باشید.

سرویس ایمیل گوگل (Gmail)

یکی از بخش های مهم بازاریابی محتوا برقراری تماس با مخاطبان متعدد است. برای مثال ممکن است بخواهید ساعاتی از روز را صرف اشتراک گذاری پست جدیدتان با افراد تاثیرگذار حوزه کاری خود کنید. از آنجایی که ایمیل یکی از بهترین روش ها برای انجام چنین کاری است، بهتر است از نرم افزاری استفاده کنید که با آن راحت هستید.

Gmail سرویس ایمیل مورد علاقه بیشتر افراد است زیرا عملکرد و رابط کاربری بسیار راحتی دارد. اما باید بدانید این ابزار رایگان گوگل، از آنچه شما تصور می کنید بهتر است.

نباید به Gmail تنها به عنوان یک سرویس ارسال ایمیل نگاه کنید. پیشنهاد می کنم که مهارت خود در کار کردن با این ابزار رایگان گوگل را بهبود بخشید. (پیشنهاد میکنم آموزش کار با جیمیل ما را حتما تماشا کنید)

نکته حرفه ای: اگر دوست دارید از یک سرویس ایمیل دیگر برای ارتباطات روزانه خود استفاده کنید، بهتر است از اکانت Gmail خود برای انجام امور مهم بازاریابی محتوا استفاده نمایید.

اسناد گوگل (Google Docs)

Google Docs نه تنها رایگان است، بلکه استفاده از آن بسیار ساده است. همچنین، قابلیت های بسیار زیادی دارد که می توانید آن ها را امتحان کنید. زمانی که می خواهید پستی برای وبلاگ خود تهیه کنید، Google Docs این کارها را برای شما انجام می دهد:

بررسی غلط های املایی

شمردن تعداد دقیق کلمات متن

امکان قرار دادن آسانِ تصاویر و اسکرین شات درون متن

به اشتراک گذاری آسان اسناد با دیگران

همانطور که می دانید تولید محتوای با کیفیت یکی از مهم ترین قسمت های روند بازاریابی محتوا است. اگر همیشه مشغول نوشتن مطالب جدید هستید، بهتر است از ابزاری استفاده کنید که نوشتن در آن بسیار راحت است. بسیاری از افراد از نرم افزار Microsoft Word برای نوشتن استفاده می کنند، اما Google Docs نیز نرم افزاری حرفه ای برای تولیدکنندگان محتوا به شمار می آید.

تقویم گوگل (Google Calender)

تقویم گوگل ابزاری مناسب برای سازمان ها است. این ابزار رایگان گوگل همه ویژگی های یک ابزار پولی را ندارد، اما مطمئن باشید بیشتر از آنچه که برای پیگیری کارها نیاز دارید را در اختیارتان قرار می دهد. شما می توانید به روش های زیر از Google Calender استفاده کنید:

ایجاد رویداد برای وظایف بازاریابی بسیار مهم

به اشتراک گذاشتن روزهای خالی با اعضای تیم برای برگزاری جلسات

درک بهتر از روزهای بیکاری جهت برنامه ریزی بهتر

به عنوان یک بازاریاب محتوای حرفه ای به شما پیشنهاد می کنم با قابلیت های تقویم گوگل به خوبی آشنا شوید. مطمئن باشید این ابزار رایگان گوگل به بهبود عملکرد و روش های اجرایی شما کمک می کند.

#ابزارهای_جستجو_گوگل

#دیجیتال_مارکتینگ

#بازاریابی_محتوا

#ابزار_رایگان_ گوگل

نظرات :
پیام بگذارید :

پستهای مرتبط با وبلاگ

با بستر قطعی طراحی دیجیتال ، ایده های خود را به محصولات باورنکردنی خلق کنید ، همکاری کنید و آنها را تبدیل کنید.

بصورت تدریجی تجسم فعال است

این مورد زمانی الزامی است که مثلاً متن نهایی هنوز در دسترس نیست.

بصورت تدریجی تجسم فعال است

این مورد زمانی الزامی است که مثلاً متن نهایی هنوز در دسترس نیست.

با حداکثر میزان قابل اجرا

این مورد زمانی الزامی است که مثلاً متن نهایی هنوز در دسترس نیست.